


Projects
"Corpus" è un libro d'artista concepito nell'estate 2018.
È un libro che illustra e racconta con immagini il mio modo di sentire e descrivere il corpo della pittura, ma non solo.
In esso ho ricercato tutti i tipi di corpi che percepisco e vedo. Il corpo della trasmigrazione, il corpo del paesaggio, il corpo di una angelo o di un extraterrestre.
Se il ricordo avesse un un corpo, questo sarebbe dipinto. Se fosse un sogno, questo sarebbe pittorico. "Corpus", è un viaggio attraverso mondi paralleli descritti con la tecnica mista che è la modalità che preferisco in pittura.
"Corpus" is an artist's book conceived in summer 2018.
It is a book that illustrates and tells with images my way of feeling and describing the body of painting, but not only. All kinds of bodies that I perceive and see are sought in it. The body of transmigration, the body of the landscape, the body of an angel or an extraterrestrial. If the memory had a body, it would be painted. If it were a dream, this would be pictorial. "Corpus" is a journey through parallel worlds described with mixed media which is my favorite way of painting.
libro d'artista in formato A3 - copertina nera cartonata e cucita al centro
(mix media, collage, xerographia, tempera, acrylic, oil pastels, paint, watercolor)
artist's book in A3 format - black hardcover cover and stitched in the center
(mix media, collage, xerographia, tempera, acrylic, oil pastels, paint, watercolor)